PAIZ AI-Trainer Praktijkleren met AI-Trainer

PAIZ AI-Trainer is de Digitale Praktijktrainer als onderdeel van PRAKTIJKLEREN met AI-leren in Zorg (PAIZ).

PAIZ AI-Trainer

Praktijkleren met AI-Trainer

Digitale Praktijkdocent

Met de komst van AI-leren krijgt praktijkleren een geheel nieuwe dimensie binnen de Zorg. We spreken dan ook  over Praktijkleren met AI-leren in Zorg (verder PAIZ). De PAIZ AI-Trainer is een geavandeerde Trainer functie die je automatisch leert om meer kennis over een onderwerp te krijgen. 

De PAIZ AI-Trainer kan worden ingericht als adaptieve leertool om belangrijke kennis en competenties up-to-date te krijgen en te behouden. hierdoor beschik je altijd over de kennis die je nodig hebt om je werk te kunnen doen.

Ook interne Learning & Development afdelingen kunnen de mogelijkheden maximaal benutten door (zorg)medewerkers pasklare training aan te bieden en voor (zorg)professionals 'op maat' leertrajecten in zorgorganisaties inrichten. 

PRAKTIJKLEREN met IA-leren in Zorg is in overleg bepaald en het betreft te allen tijde gevalideerde kennis en informatie waarbij de AI-trainersfunctie is ingericht om praktische vraagstukken in de werk- en/of beroepspraktijk 'op maat' te vertalen naar praktijkgerichte leertrajecten. 

Binnen het praktijkleren vormt de AI-Trainer - als onderdeel van AI-leren - de digitale praktijktrainer die permanent voor de (zorg)professional online beschikbaar is.

 

Praktijkdocent (trainer)

De praktijkdocent is er om de (zorg)professionals in de praktijk te begeleiden en te ondersteunen én om de kwaliteit van het ontwikkelen van praktijkrelevante competenties te waarborgen. Met de komst van de digitale praktijkdocent (trainer) krijgt de rol van praktijkdocent een nieuwe dimensie. De praktijkdocent schept de voorwaarden voor het opleidings- en/of leertraject, de begeleiding van het leerproces en ondersteuning van (zorg)professionals in de leerpraktijk. De digitale praktijkdocent - AI-trainer - vormt hier een verlengde arm. De praktijkdocent stelt, samen met de - al dan niet - gekwalificeerde praktijk- en werkbegeleider, vast of een (zorg)professional beschikt over alle voor de functie, rol en/of taken benodigde competenties en dus ook of deze kan worden gekwalificeerd in een leertraject. De digitale praktijkdocent levert een bijdrage aan het ontwikkelen van het leertraject en daarmee leerproces van de zorgprofessional in de dagelijkse werkpraktijk. Tot slot ontwerp en richt de praktijkdocent (trainer) praktijkassessments in om op een moderne wijze bevoegd en bekwaam vraagstukken te kunnen beantwoorden.. Met de digitale praktijkdocent (AI-trainer) en de praktijkdocent kan de (zorg)professionals zo permanent oefenen met praktijkrelevante zelfassesments.

 

Praktijkversterkers

Met de digitale praktijkdocent wordt het ontwerp, de ontwikkeling en uitvoering van  het praktijkleren nog verder versterkt. Samen met de reeds beschikbare praktijkversterkers ontstaat er zo een ideale mix van begeleiding, ondersteuning en facilitering van het leerproces.

logo-zpa-klein.jpg

Bronvermelding afbeeldingen: (c) ZorgPraktijkAcademie

MEEWETEN-PRATEN-BESLISSEN

Heb je als (zorg)professional ook te maken met een praktijkleervraagstuk en wil je MEE WETEN, MEE PRATEN EN/OF MEE BESLISSEN over de verdere toekomst van het Praktijkleren en de Praktijkscholen? Werk je bij een van de zorgorganisaties die zich als kennis- en/of netwerkpartner bij het landelijke programma ZorgPraktijkAcademie Samen en Anders zou willen aansluiten. Neem dan contact met ons op, graag gaan we met je in gesprek over meedoen, meedenken en meewerken aan Praktijkleren.

Stel hier uw vraag