PAIZ AI-Tekst
Praktijkleren met AI-Teksten
Praktijkverslaglegging
Met de komst van AI-leren krijgt praktijkleren een geheel nieuwe dimensie binnen de Zorg. We spreken dan ook over Praktijkleren met AI-leren in Zorg (verder PAIZ). De PAIZ AI-Tekst is een geavandeerde AI-functie voor Verslaglegging die de (zorg)professional automatisch faciliteert om goede vastlegging, verslaglegging en/of rapportage en documentatie over een praktijkonderwerp te verkrijgen.
De PAIZ AI-Tekst kan worden ingericht als adaptieve schrijftool om belangrijke kennis en competenties up-to-date te krijgen en te behouden. hierdoor beschik je altijd over de kennis die je nodig hebt om je werk te kunnen doen. PAIZ AI-Tekst kan helpen bij het schrijven van (cocnept) teksten zoals e-mails of verslagen. Hoe meer praktijkspecifieke kennis/informatie PAIZ AI-Tekst krijgt, des te inhoudelijker en gedetailleerder de teksten kunnen worden opgesteld. PAIZ AI-Tekst kan worden getraind in het resultaat dat wordt gegenereerd. Wensen, doelen en de mogelijkheden van de afnemers en eindgebruikers vormen het vertrekpunt ovor de inrichting van deze AI-functie als onderdeeel van PAIZ-AI.
Ook interne Learning & Development afdelingen kunnen de mogelijkheden maximaal benutten door (zorg)medewerkers pasklare trainingsgerichte praktijkteksten aan te bieden en voor (zorg)professionals 'op maat' ingerichte leertrajecten in zorgorganisaties met en door verslaglegging van/over praktijksituaties..
PRAKTIJKLEREN met IA-leren in de Zorg is in overleg bepaald en het betreft te allen tijde gevalideerde kennis en informatie waarbij de AI-Tekst functie is ingericht om over praktische vraagstukken in de werk- en/of beroepspraktijk 'op maat' verslag te naar praktijkgerichte leertrajecten.
Binnen het praktijkleren vormt de AI-Tekst - als onderdeel van AI-leren - de digitale praktijktrainer die permanent voor de (zorg)professional online beschikbaar is.
Tekstbewerking en verwerking
De AI-Tekst functie is er om de (zorg)professionals in de praktijk te begeleiden en te ondersteunen bij verslaglegging én om de kwaliteit van het ontwikkelen van praktijkrelevante vastlegging en verslaglegging als competenties te waarborgen. Met de komst van de digitale praktijkverslaglegging (tekstverwerking) krijgt praktijk-opleiding en begeleiding een nieuwe dimensie. De AI-Tekst functie schept de voorwaarden voor adequate vastlegging tijdens het praktijkopleidings- en/of praktijk-eertraject, de praktijkbegeleiding van het leerproces en ondersteuning van (zorg)professionals in de leerpraktijk. De digitale praktijkverslaglegging - AI-Tekst - vormt hier een verlengde arm. De praktijkdocent stelt, samen met de - al dan niet - gekwalificeerde praktijk- en werkbegeleider, vast of een (zorg)professional beschikt over alle voor de functie, rol en/of taken benodigde competenties en dus ook of deze kan worden gekwalificeerd in een leertraject. De digitale praktijkverslaglegging levert een bijdrage aan het ontwikkelen van leeropbrengsten tijdens het leertraject en daarmee leerproces van de zorgprofessional in de dagelijkse werkpraktijk. Tot slot wordt met de AI-Tekst functie input aangeleverd naar de praktijkdocent (trainer) in praktijkassessments om zo op een moderne wijze bevoegd en bekwaam vraagstukken te kunnen beantwoorden.. Met de digitale vastlegging (AI-Tekst) kan de (zorg)professionals zo permanent oefenen met praktijkrelevante zelfassesments met de leden van de begeleidingsschil als sparringpartners.
Praktijkversterkers
Met de digitale praktijkverslaglegging (AI-Tekst functie) wordt het ontwerp, de ontwikkeling en uitvoering van het praktijkleren nog verder versterkt. Samen met de reeds beschikbare praktijkversterkers ontstaat er zo een ideale mix van begeleiding, ondersteuning en facilitering van het leerproces.
Bronvermelding afbeeldingen: (c) ZorgPraktijkAcademie