PAIZ AI-Instructeur Praktijkleren met AI-Instructeur

PAIZ AI-Instructeur is de digitale Praktijkopleider als onderdeel van PRAKTIJKLEREN met AI-leren in Zorg (PAIZ).

PAIZ AI-instructeur

Praktijkleren met  AI-instructeur

Digitale Praktijkopleider

Met de komst van AI-leren krijgt praktijkleren een geheel nieuwe dimensie binnen de Zorg. We spreken dan ook  over Praktijkleren met AI-leren in Zorg (verder PAIZ). De PAIZ AI-Instructeur is een geavanceerde Opleidersfunctie die je automatisch leert om meer kennis en kunde in de werk- en breroepspraktijk toe te passen en de samenhangende EPA's onder de knie te krijgen. 

De PAIZ AI-Instructeur kan worden ingericht als adaptieve leertool om belangrijke praktische kennis en competenties (EPA's) up-to-date te krijgen en te behouden. Hierdoor beschik je altijd over de instructeur (digitale supervisie) die je nodig hebt om je werk in de praktijk te kunnen doen.

Ook de leden van de interne begeleidingsschil kunnen de mogelijkheden van de AI-instructeur maximaal benutten door (zorg)medewerkers pasklare instructies aan te kunnen bieden en zo samen voor (zorg)professionals 'op maat' leerinstructies in zorgorganisaties inrichten. 

PRAKTIJKLEREN met IA-leren in Zorg is in overleg bepaald en het betreft te allen tijde gevalideerde kennis en informatie waarbij de AI-instructeursfunctie is ingericht om praktische opleidersvraagstukken in de werk- en/of beroepspraktijk 'op maat' te vertalen naar praktijkgerichte opleidingsinstructies. 

Binnen het praktijkleren vormt de AI-Instructeur - als onderdeel van AI-leren - de digitale praktijkopleider die permanent voor de (zorg)professional online beschikbaar is.

 

Praktijkopleider (instructeur)

De praktijkopleider is er om de (zorg)professionals in de praktijk te begeleiden en te ondersteunen én om de kwaliteit van het ontwikkelen van praktijkrelevante competenties te waarborgen. Met de komst van de digitale praktijkopleider (instructeur) krijgt de rol van praktijkopleider een nieuwe dimensie. De praktijkopleider schept de voorwaarden voor het  praktijkopleidings- en/of praktijkleertraject, de begeleiding van het praktijkleerproces en ondersteuning van (zorg)professionals in de leer- en werkpraktijk. De digitale praktijkinstructeur - AI-instructeur - vormt hier een verlengde arm. De praktijkopleider stelt, samen met de - al dan niet - gekwalificeerde praktijk- en werkbegeleider(s) vast of een (zorg)professional beschikt over alle voor de functie, rol en/of taken benodigde competenties en dus ook of deze kan worden gekwalificeerd in een praktijkleertraject. De digitale praktijkinstructeur levert een bijdrage aan het ontwikkelen van het praktijkleertraject en daarmee praktijkleerproces van de zorgprofessional in de dagelijkse werkpraktijk. Tot slot ontwerp en richt de praktijkopleider (instructeur) praktijkassessments in om op een moderne wijze bevoegd en bekwaam vraagstukken te kunnen beantwoorden.. Met de digitale praktijkopleider (AI-instructeur) en de praktijkopleider kan de (zorg)professionals zo permanent oefenen met praktijkrelevante zelfassesments.

 

Praktijkversterkers

Met de digitale praktijkinstructeur wordt het ontwerp, de ontwikkeling en uitvoering van  het praktijkleren nog verder versterkt. Samen met de reeds beschikbare praktijkversterkers ontstaat er zo een ideale mix van begeleiding, ondersteuning en facilitering van het praktijkleerproces.

logo-zpa-klein.jpg

Bronvermelding afbeeldingen: (c) ZorgPraktijkAcademie

MEEWETEN-PRATEN-BESLISSEN

Heb je als (zorg)professional ook te maken met een praktijkleervraagstuk en wil je MEE WETEN, MEE PRATEN EN/OF MEE BESLISSEN over de verdere toekomst van het Praktijkleren en de Praktijkscholen? Werk je bij een van de zorgorganisaties die zich als kennis- en/of netwerkpartner bij het landelijke programma ZorgPraktijkAcademie Samen en Anders zou willen aansluiten. Neem dan contact met ons op, graag gaan we met je in gesprek over meedoen, meedenken en meewerken aan Praktijkleren.

Stel hier uw vraag