Kernteam en kerngroep
Projectleiders en Praktijkdocenten
Het leer- en ontwikkelteam binnen ZorgPraktijkAcademie bestaat uit en kernteam en een kerngroep van gedreven opleidings- en leerprofessionals. Het kernteam geeft vooral ook invulling aan de koers en richting van de ZorgPraktijkAcademie en de uitwerking van de leervisie Practivisme en het leerconcept Praktijkleren. De ontwikkeing van leervormen die zich laten kenmerken als "rebellisch" leren staan daarbij centraal.
Praktijkleerbeloften en het kernteam
Ons kernteam praktijkleren is toegewijd aan het bevorderen van praktijkleren en het creëren van kansen voor (zorg)professionals en juist ook voor hen die nogal eens moeite hebben met leren in een traditionele schoolomgeving. De kernpunten waar we voor staan, waar we voor gaan en naar streven als kernteam zijn onze drijfende kracht.
Inclusief leren:
We geloven als kernteam in inclusief praktijkleren dat iedereen de kans geeft om te leren en te groeien, ongeacht hun achtergrond, vaardigheden of beperkingen.
Samenwerking
We werken als kernteam nauw samen met zorgpraktijken, sociale en welzijnsbedrijven, gemeenten en onderwijsorganisaties om praktijkleren mogelijk te maken. Door samen te werken, kunnen we met praktijkleren de kloof tussen theoretisch onderwijs en praktijk- en vraaggestuurd opleiden, leren en ontwikkelen verkleinen.
Individuele begeleiding
We bieden als kernteam persoonlijke begeleiding aan opleidingskandidaten en (jong)volwassenen zorgprofessionals die praktijkleren volgen. Elke persoon heeft unieke leer- en presteerbehoeften en we streven ernaar om maatwerk te bieden.
Praktijkverklaringen
We ondersteunen als kernteam de ontwikkeling van praktijkverklaringen, zodat mensen zonder diploma toch erkenning kunnen krijgen voor hun vaardigheden en werkervaring. De ZorgPraktijkAcademie werkt met praktijkcerticaten waarmee de borging van de bewijslast voor verworven vaardigheden verklaart worden en daarmee een feit is.
Leden van het Kernteam
De ZorgPraktijkAcademie werkt vanuit kernteam aan het ontwikkelen, uitproberen en implementeren (uitrol en opschaling) van leerprogramma's. Het kernteam opereert daarbij vanuit leerprogramma's aan leerloplossingen binnen drie werkgebieden aan vraag- en praktijkgestuurde leeroplossingen:
-
beroepsgerichte leeroplosssingen
-
bedrijfsgerichte leeroplossingen
-
leiderschapsgerichte leeroplossingen
Daarnaast werkt de ZorgPraktijkAcademie vanuit het kernteam samen met tijdelijke kernteams die zich richten op regionalisering waarbij opleiden, leren en ontwikkelen rond transities en/of transformaties vanuit PRAKTIJKLEREN vorm en inhoud kunnen krijgen.
|
|
|
Erika Aalbers sr. projectleider ZPA
|
Michael Hebben directeur Design ZPA
|
Wilma Hartman officemanager ZPA
|
|
|
|
Judith Botman projectleider ZPA
|
Jan Hendriks algemeen directeur ZPA
|
Leden van de kerngroep
De ZorgPraktijkAcademie werkt met een kerngroep aan de uitvoering van de ontwikkelde leertrajecten d.m.v. uitproberen en van daaruit de stap naar implementeren (uitrol en opschaling) van leerprogramma's. De kerngroep opereert daarbij vanuit leerprogramma's aan leerloplossingen binnen vastgestelde werkgebieden aan vraag- en praktijkgestuurde leeroplossingen in de rol van projectleider, praktijkdocent en/of praktijkopleider en - begeleider (voor opleidingskandidaten en werkbegeleiders).
De kerngroepgroep vormt daarmee tevens ook het hart van de docentenpool als accompagnons en associates van de ZorgPraktijkAcademie (binnenste schil). Met daaromheen een schil van kern-, praktijk- en gastdocenten als associates en/of affiliates.
|
|
|
Hanneke Ter Beek - Westerink
|
Anke de Ruiter
|
Monique Lachniet
|
|
|
|
Frank de Haanprojectleider/praktijkdocent ZPAKwaliteit van Bestaan programmering |
Herman Gerdsenprojectleider/praktijkdocent ZPA
Menskracht programmering |
Cooperatieve vereniging ZorgPraktijkAcademie (ZPA)
Leergemeenschappen en lerende netwerken
We zijn begonnen met voorbereidingen om te komen tot een cooperatieve vereniging Praktijkleren met AI in Zorg - de ZorgPraktijkAcademie - als basis voor leergemeenschappen. Om van daaruit daarbinnen met lerende netwerken in de diverse zorgdomeinen van de zorgsector tot kennisdelen te komen. Lerende netwerken waarin we kennis delen, ervaringen uitwisselen en bovenal samen en anders werken aan verbeteringen van praktijkleren.
Kortom, we zijn als kernteam gepassioneerd over het creëren van magische leerkansen en het bevorderen van inclusief leren via praktijkervaring. Samen streven we naar een betere toekomst voor allen die samen en anders (willen, blijven) werken in de zorg: opleidingskandidaten, (zorg)professionals en werkzoekenden.
Klaar voorPRAKTIJKLEREN met AIin ZORG? |
![]() |
OPLEIDEN, LEREN en ONTWIKKELENSAMEN en ANDERS! |
Ben je geïnteresseerd geraakt in Praktijkleren met AI in Zorg en wil je ontdekken hoe deze aanpak en werkwijze jouw organisatie kan helpen om Praktijkleren met AI in Zorg naar een hoger niveau te tillen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via de ZorgPraktijkAcademie CONTACT voor meer informatie of een demo. Onze ervaren adviseurs denken graag met je mee over een passende inzet van Praktijkleren binnen jouw organisatie. Samen zetten we met Praktijksituaties - en gemotiveerd deelnemen aan Praktijkleren met AI in Zorg - de stap naar nóg meer gemotiveerde zorgprofessionals die met plezier en passie blijven leren!
Bronvermelding afbeeldingen: (c) ZorgPraktijkAcademie