Over ons leerteam Kernteam en kerngroep

Kernteam en kerngroep met leerbeloften als onderlegger en bouwstenen als het fundament voor casuïstiekleren op weg naar vraag- en praktijkgestuurde bekwaamheidsbevordering in de werk- en beroepspraktijk, samen en anders, op elk niveau

Kernteam en  kerngroep

Projectleiders en Praktijkdocenten

Het leer- en ontwikkelteam binnen ZorgPraktijkAcademie bestaat uit en kernteam en een kerngroep van gedreven opleidings- en leerprofessionals. Het kernteam geeft vooral ook invulling aan de koers en richting van de ZorgPraktijkAcademie en de uitwerking van de leervisie Practivisme en het leerconcept Praktijkleren. De ontwikkeing van leervormen die zich laten kenmerken als "rebellisch" leren staan daarbij centraal. 

Praktijkleerbeloften en het kernteam

Ons kernteam praktijkleren is toegewijd aan het bevorderen van praktijkleren en het creëren van kansen voor (zorg)professionals en juist ook voor hen die nogal eens moeite hebben met leren in een traditionele schoolomgeving. De kernpunten waar we voor staan, waar we voor gaan en naar streven als kernteam zijn onze drijfende kracht.

Inclusief leren:

We geloven als kernteam in inclusief praktijkleren dat iedereen de kans geeft om te leren en te groeien, ongeacht hun achtergrond, vaardigheden of beperkingen.

Samenwerking 

We werken als kernteam nauw samen met zorgpraktijken, sociale en welzijnsbedrijven, gemeenten en onderwijsorganisaties om praktijkleren mogelijk te maken. Door samen te werken, kunnen we met praktijkleren de kloof tussen theoretisch onderwijs en praktijk- en vraaggestuurd opleiden, leren en ontwikkelen verkleinen.

Individuele begeleiding

We bieden als kernteam persoonlijke begeleiding aan opleidingskandidaten en (jong)volwassenen zorgprofessionals die praktijkleren volgen. Elke persoon heeft unieke leer- en presteerbehoeften en we streven ernaar om maatwerk te bieden.

Praktijkverklaringen

We ondersteunen als kernteam de ontwikkeling van praktijkverklaringen, zodat mensen zonder diploma toch erkenning kunnen krijgen voor hun vaardigheden en werkervaring. De ZorgPraktijkAcademie werkt met praktijkcerticaten waarmee de borging van de bewijslast voor verworven vaardigheden verklaart worden en daarmee een feit is.

 

Leden van het Kernteam

De ZorgPraktijkAcademie werkt vanuit kernteam aan het ontwikkelen, uitproberen en implementeren (uitrol en opschaling) van leerprogramma's. Het kernteam opereert daarbij vanuit leerprogramma's aan leerloplossingen binnen drie werkgebieden aan vraag- en praktijkgestuurde leeroplossingen:

  • beroepsgerichte leeroplosssingen
  • bedrijfsgerichte leeroplossingen
  • leiderschapsgerichte leeroplossingen 

Daarnaast werkt de ZorgPraktijkAcademie vanuit het kernteam samen met tijdelijke kernteams die zich richten op regionalisering waarbij opleiden, leren en ontwikkelen rond transities en/of transformaties vanuit PRAKTIJKLEREN vorm en inhoud kunnen krijgen.

 

erika-aalbers-portret.jpg

 

michael-hebben-portret.jpg

wilma-hartman-portret.jpg

Erika Aalbers

sr. projectleider ZPA
Zorgprogrammering

erika.aalbers@ascie.nl

Michael Hebben

directeur Design ZPA
Ontwerp & Ontwikkeling

michael.hebben@ascie.nl

Wilma Hartman

officemanager ZPA
ZorgPraktijkAcademie

wilma.hartman@ascie.nl

 

judith-botman-portret.jpg

 

jan-hendriks-portret.jpg

 

Judith Botman

projectleider ZPA
Leiderschapsprogrammering

judith.botman@ascie.nl 

 

Jan Hendriks

algemeen directeur ZPA
Praktijkleerprogrammering

jan.hendriks@ascie.nl 

 

Leden van de kerngroep

De ZorgPraktijkAcademie werkt met een kerngroep aan de uitvoering van de ontwikkelde leertrajecten d.m.v. uitproberen en van daaruit de stap naar implementeren (uitrol en opschaling) van leerprogramma's. De kerngroep opereert daarbij vanuit leerprogramma's aan leerloplossingen binnen vastgestelde werkgebieden aan vraag- en praktijkgestuurde leeroplossingen in de rol van projectleider, praktijkdocent en/of praktijkopleider en - begeleider (voor opleidingskandidaten en werkbegeleiders).

De kerngroepgroep vormt daarmee tevens ook het hart van de docentenpool als accompagnons en associates van de ZorgPraktijkAcademie (binnenste schil). Met daaromheen een schil van kern-, praktijk- en gastdocenten als associates en/of affiliates. 

 

portret-hanneke-ter-beek.jpg

 

anke-de-ruiter-portretfoto.jpg

portret-monique-lachniet.jpg

Hanneke Ter Beek - Westerink
projectleider/praktijkdocent ZPA

Zorgprogrammering

 

Anke de Ruiter
projectleider/praktijkdocent

Zorgprogrammering

 

 

Monique Lachniet
projectleider/praktijkdocent

Zorgprogrammering

frank-de-haan-nl.jpg

herman-gerritsen-portretfota.jpg

 

 
Frank de Haan
projectleider/praktijkdocent ZPA

Kwaliteit van Bestaan programmering

Herman Gerdsen
projectleider/praktijkdocent ZPA

Menskracht programmering

 

 

Cooperatieve vereniging ZorgPraktijkAcademie (ZPA)

Leergemeenschappen en lerende netwerken

We zijn begonnen met voorbereidingen om te komen tot een cooperatieve vereniging Praktijkleren met AI in Zorg - de ZorgPraktijkAcademie - als basis voor leergemeenschappen. Om van daaruit daarbinnen met lerende netwerken in de diverse zorgdomeinen van de zorgsector tot kennisdelen te komen. Lerende netwerken waarin we kennis delen, ervaringen uitwisselen en bovenal samen en anders werken aan verbeteringen van praktijkleren.

Kortom, we zijn als kernteam gepassioneerd over het creëren van magische leerkansen en het bevorderen van inclusief leren via praktijkervaring. Samen streven we naar een betere toekomst voor allen die samen en anders (willen, blijven) werken in de zorg: opleidingskandidaten, (zorg)professionals en werkzoekenden.

Klaar voor

PRAKTIJKLEREN met AI

in ZORG?

click-here-oranje-rond.jpg

OPLEIDEN, LEREN en ONTWIKKELEN

SAMEN en ANDERS!

Ben je geïnteresseerd geraakt in Praktijkleren met AI in Zorg en wil je ontdekken hoe deze aanpak en werkwijze jouw organisatie kan helpen om Praktijkleren met AI in Zorg naar een hoger niveau te tillen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via de ZorgPraktijkAcademie CONTACT voor meer informatie of een demo. Onze ervaren adviseurs denken graag met je mee over een passende inzet van Praktijkleren binnen jouw organisatie. Samen zetten we met Praktijksituaties - en gemotiveerd deelnemen aan Praktijkleren met AI in Zorg - de stap naar nóg meer gemotiveerde zorgprofessionals die met plezier en passie blijven leren!

logo-zpa-klein.jpg

 

 

 

 

 

Bronvermelding afbeeldingen: (c) ZorgPraktijkAcademie

MEEWETEN-PRATEN-BESLISSEN

Heb je als (zorg)professional ook te maken met een praktijkleervraagstuk en wil je MEE WETEN, MEE PRATEN EN/OF MEE BESLISSEN over de verdere toekomst van het Praktijkleren en de Praktijkplaatsen? Werk je bij een van de zorgorganisaties die zich als kennis- en/of netwerkpartner bij het landelijke programma ZorgPraktijkAcademie Samen en Anders zou willen aansluiten. Neem dan contact met ons op, graag gaan we met je in gesprek over meedoen, meedenken en meewerken aan Praktijkleren.

Stel hier uw vraag